Моряків «Фаїни» зустріли як героїв

Точка зору

Чотири місяці життя в надлюдських умовах позаду. Моряки нарешті вдома. Екіпаж «Фаїни» повернувся з Кенії до України на президентському спецлітаку. Після прибуття моряків насамперед відвезли до клініки «Феофанія», де вони зможуть пройти медичне обстеження й отримати необхідну допомогу. Проте кілька моряків відмовилися від обстеження. Вони повідомили, що почуваються не дуже добре й не захотіли повідомляти будь-які подробиці про своє перебування в полоні у піратів. Разом із тим, один із членів екіпажу розповів, що пірати періодично знущалися з моряків.

— Бувало так, що нам не давали води та їжі, вимикали світло, не давали можливості спати, лише сидіти, й не дозволяли розмовляти один із одним. І це лише один із прикладів, — сказав він.

— Чи робили це пірати тоді, коли переговори про звільнення моряків заходили в глухий кут? — запитали журналісти.

— Ні, це робилося навіть тоді, коли в одного з піратів просто міг бути поганий настрій.

У аеропорту моряків зустрічав і Президент України Віктор Ющенко. Він стояв біля трапа літака й по-батьківському обійняв кожного моряка.

— Головне, що вони живі. Усе інше можна вирішити, — сказав Президент.

Ющенко підкреслив, що Україна змушена була сплатити найбільший викуп за звільнення «Фаїни», оскільки пірати добре розуміли специфіку вантажу й поводилися нахабно. За його словами, на певному етапі до цих переговорів підключилася міжнародна мафія, й зараз Міністерство закордонних справ України в офіційному порядку звернулося до дипломатичних кіл інших країн, які повинні пояснити, чому представники їхніх держав могли брати участь у таких переговорах. Судовласник Вадим Альперін розповів, що мало не п’ять разів зривалися домовленості з піратами.

Гроші у спеціальній капсулі скинули піратам з повітря ще третього лютого. Два дні вони їх рахували. Але на цьому пригоди українських моряків не закінчилися — після 133 днів полону вони таки доставили вантаж до Кенії. До речі, літак, який віз гроші піратам, намагалися захопити в Сомалі під час дозаправки. Але все минулося.

Разом із 17-ма українськими моряками до Києва прибуло двоє громадян Росії. Це моряк і виконуючий обов’язки капітана судна «Фаїна». Учора ввечері російські моряки вилетіли до Санкт-Петербурга. Тепер залишилося доставити до Росії тіло капітана Володимира Колобкова. І тут виникла невелика проблема. У четвер у російських ЗМІ з’явилася інформація, що нібито українська сторона відмовилася взяти труну на борт чартеру, яким звільнений екіпаж вилетів до Києва.

Насправді, є певні правила, пов’язані з транспортуванням тіл. Для того, щоб оформити документи, провести експертизу тіла, опечатати цинкову труну, як цього вимагають міжнародні норми, необхідно 12—14 годин.

Російська сторона не змогла оперативно виконати ці вимоги кенійської сторони, повідомило агентству Інтерфакс-Україна джерело в дипломатичних колах. «І щоб виправдати себе в нездатності оперативно вирішити це питання, всю відповідальність поклала на Україну», — повідомило джерело.

Але росіянам не варто хвилюватися. Транспортування тіла капітана бере на себе судновласник «Фаїни» Вадим Альперін. Він же сплатить всі витрати. Тіло буде відправлене рейсовим літаком.

Новини

26 Квітня 2024

ЄС закликають до більш активних дій щодо припинення імпорту російської сталі та ЗРС

Експорт сталевого брухту з Японії знизився на 4,6%

JSW очікує видобуток вугілля у 2024 році на рівні 13,5 млн тонн

Запоріжсталь має намір підвищити якість металопродукції

Уряд зберіг чинний тариф на електроенергію для населення до кінця травня

Індія дозволила російським компаніям страхувати танкери з нафтою, щоб обійти санкції 

Низька інфляція під час війни може нашкодити – економіст

Україна може втратити до 2% ВВП через обстріли енергетичної інфраструктури

Світове виробництво DRI у січні-березні збільшилось на 7,4%

З початку року машинобудівники ДТЕК виготовили п’ять вугільних комбайнів

Vale за результатами I кварталу скоротила чистий прибуток майже на 13%

Tata Steel відхилила план профспілок щодо збереження доменної печі

Японія інвестує у розвиток чилійських мідних шахт

У енергосистемі зберігається дефіцит – обмежено споживання криворізької промисловості

72% роботодавців в Україні нарікають на дефіцит кадрів

Anglo American відхилила пропозицію BHP

ВСІ НОВИНИ ⇢