Подробнее Запомнить город


Моряків «Фаїни» зустріли як героїв

16.02.09 , День
размер текста:

Чотири місяці життя в надлюдських умовах позаду. Моряки нарешті вдома. Екіпаж «Фаїни» повернувся з Кенії до України на президентському спецлітаку. Після прибуття моряків насамперед відвезли до клініки «Феофанія», де вони зможуть пройти медичне обстеження й отримати необхідну допомогу. Проте кілька моряків відмовилися від обстеження. Вони повідомили, що почуваються не дуже добре й не захотіли повідомляти будь-які подробиці про своє перебування в полоні у піратів. Разом із тим, один із членів екіпажу розповів, що пірати періодично знущалися з моряків.

— Бувало так, що нам не давали води та їжі, вимикали світло, не давали можливості спати, лише сидіти, й не дозволяли розмовляти один із одним. І це лише один із прикладів, — сказав він.

— Чи робили це пірати тоді, коли переговори про звільнення моряків заходили в глухий кут? — запитали журналісти.

— Ні, це робилося навіть тоді, коли в одного з піратів просто міг бути поганий настрій.

У аеропорту моряків зустрічав і Президент України Віктор Ющенко. Він стояв біля трапа літака й по-батьківському обійняв кожного моряка.

— Головне, що вони живі. Усе інше можна вирішити, — сказав Президент.

Ющенко підкреслив, що Україна змушена була сплатити найбільший викуп за звільнення «Фаїни», оскільки пірати добре розуміли специфіку вантажу й поводилися нахабно. За його словами, на певному етапі до цих переговорів підключилася міжнародна мафія, й зараз Міністерство закордонних справ України в офіційному порядку звернулося до дипломатичних кіл інших країн, які повинні пояснити, чому представники їхніх держав могли брати участь у таких переговорах. Судовласник Вадим Альперін розповів, що мало не п’ять разів зривалися домовленості з піратами.

Гроші у спеціальній капсулі скинули піратам з повітря ще третього лютого. Два дні вони їх рахували. Але на цьому пригоди українських моряків не закінчилися — після 133 днів полону вони таки доставили вантаж до Кенії. До речі, літак, який віз гроші піратам, намагалися захопити в Сомалі під час дозаправки. Але все минулося.

Разом із 17-ма українськими моряками до Києва прибуло двоє громадян Росії. Це моряк і виконуючий обов’язки капітана судна «Фаїна». Учора ввечері російські моряки вилетіли до Санкт-Петербурга. Тепер залишилося доставити до Росії тіло капітана Володимира Колобкова. І тут виникла невелика проблема. У четвер у російських ЗМІ з’явилася інформація, що нібито українська сторона відмовилася взяти труну на борт чартеру, яким звільнений екіпаж вилетів до Києва.

Насправді, є певні правила, пов’язані з транспортуванням тіл. Для того, щоб оформити документи, провести експертизу тіла, опечатати цинкову труну, як цього вимагають міжнародні норми, необхідно 12—14 годин.

Російська сторона не змогла оперативно виконати ці вимоги кенійської сторони, повідомило агентству Інтерфакс-Україна джерело в дипломатичних колах. «І щоб виправдати себе в нездатності оперативно вирішити це питання, всю відповідальність поклала на Україну», — повідомило джерело.

Але росіянам не варто хвилюватися. Транспортування тіла капітана бере на себе судновласник «Фаїни» Вадим Альперін. Він же сплатить всі витрати. Тіло буде відправлене рейсовим літаком.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
Отечественная внешняя торговля представляет собой историю неуспехов, а порой - и откровенных провалов. Почему наша страна не умеет защищать свои экономические интересы, и есть ли шанс исправить эту ситуацию.
Подземные хранилища газа в Украине забиты под завязку, но само топливо дорожает. В ближайшие месяцы его стоимость может достичь 7-8 тыс. грн за 1 тыс. кубометров.
В отличие от финансового кризиса 2008–2009 годов, когда глубокий спад спроса (и соответственно — цен) наблюдался по всем сырьевым товарам, последствия пандемии COVID-19 для отдельных частей сырьевого рынка оказались различными, отмечает в своем новом докладе Всемирный банк.
21.10.20
21.10.20, Газета.ru
Цифровизация бизнеса приведет к потере 85 млн рабочих мест в 26 странах мира, предупреждают эксперты Всемирного экономического форума в докладе "The Future of Jobs 2020". Это произойдет уже в 2025 году.
Европейские партнеры требуют от Украины более жесткого налогового контроля для украинских бизнесов – и стандарты BEPS должны его обеспечить. Но следствием может стать эмиграция бизнеса
20.10.20
БізнесЦензор зібрав коментарі від трьох українських підприємств – ЗТР, Укрелетроапарат та концерну НІКМАС – щодо проєкту закону про локалізацію. Резюме: Україна запускає те, що у всьому світі діє вже давно.
Офис президента обнародовал все пять вопросов, которые будут заданы украинцам в день голосования на местных выборах 25 октября. Один из них касается создания свободной экономической зоны на Донбассе.
19.10.20
"Зеленый" водород – экологически чистое топливо, которое может заменить ископаемые источники энергии уже в ближайшем будущем. Какие источники водорода существуют, и почему это топливо перспективно для Украины.
Алюминий подорожал до максимальных значений за полтора года. Стоимость металла на LME достигла 1863 долл/тонну за счет активного спроса в Китае и ослабления курса доллара.
16.10.20
"Банковская реформа" Валерии Гонтаревой и членов ее команды Якова Смолия и Екатерины Рожковой не была успешной. Создается впечатление, что предыдущие пять лет вся финансово-банковская система работала против отечественных производителей.
15.10.20
13.10.20
12.10.20
09.10.20
08.10.20
06.10.20
05.10.20
02.10.20
01.10.20
30.09.20
29.09.20
28.09.20
25.09.20
24.09.20
23.09.20
21.09.20


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!