Подробнее Запомнить город


ФДМ зробив черговий крок на зустріч Новинському

размер текста:

Контроль над виконанням інвестзобов'язань закінчиться вже менш ніж за два роки. А тому Новинському головне переконати ФДМ у тому, що він ці зобов'язання виконав. А далі - можна робити з ЧСЗ будь-що.

Новий керівник Фонду держмайна задовольнив бажання Новинського змінити інвестзобов'язання на Чорноморському суднобудівному заводі, яке він озвучив ще за попереднього керівника.

Як стало відомо "Економічній правді", у четвер була підписана додаткова угода, у якій "спадкові" інвестзобов'язання "Смарт-Холдингу" по заводу були "покращенні".

ФДМ підписав додаткову угоду з підконтрольним російському бізнесмену Вадиму Новинському ВАТ "Херсонським суднобудівним заводом" (правонаступник ВАТ "Судмашпром", який раніше контролювався сумнозвісними братами Чуркіними).

Таким чином, звільнення з посади Валентини Семенюк-Самсоненко не поставило під загрозу внесення змін до інвестзобов'язань Вадима Новинського по ЧСЗ.

Виконуючий обов'язки голови Фонду державного майна Дмитро Парфененко одразу виступив на підтримку підписання додаткової угоди, у якій зобов'язання обраховуватимуться не обсягами використаного на виробництво кораблів металу, а у грошовому еквіваленті продукції.

За старими умовами, до кінця 2010 року річний обсяг реалізації необхідно було довести до використання 60 тисяч тонн металу при будівництва суден, тепер це - 360 мільйонів гривень.

"Наскільки я знаю, пан Новинський як бізнесмен тримає слово. Зараз він розвиває великий суднобудівний холдинг і безпосередні зустрічі з ним не дають мені підстав сумніватися у тому, що він виконає обіцянку", - сказав Парфененко, відповідаючи на запитання "Економічної правди" щодо подальшої долі інвестзобов'язань.

Нагадаємо, що спеціальна міжвідомча робоча група ще у вересні минулого року визнала пропозицію нового власника ЧСЗ такою, "що відповідає економічним, соціальним та екологічним інтересам держави".

У неофіційних розмовах джерело з керівництва ФДМ повідомило "Економічній правді", що інвестору допомагають обійти законодавство, адже за новими умовами зменшити обсяги виконання інвестицій неможливо. Тому їх й переформульовують.

"У випадку, якщо наші спеціалісти порахують і визначать еквівалентною таку заміну інвестзобов'язань, я не бачу перешкод для підписання змін до договору купівлі-продажу. Ми зацікавлені у чому - щоб судитися з Новинським, чи у тому, щоб підприємство стабільно працювало?", - висловив свою думку в.о. голови ФДМ.

Як відомо, вперше виконуючим обов'язки голови ФДМ Дмитра Парфененка Юлія Тимошенко призначила ще 27 грудня 2008 року. Тоді Валентину Семенюк-Самсоненко звільнила Верховна Рада.

2 січня цього року президент Віктор Ющенко своїм указом скасував рішення уряду, назвавши його неконституційним.

28 січня Кабмін знову призначив виконуючим обов'язки Парфененка - до ухвалення парламентом "відповідного рішення" про призначення голови.

Сама ж Семенюк-Самсоненко з середини грудня знаходиться на лікарняному, а тому трудовий договір з нею не розірвано. А її позов щодо незаконного звільнення розглядатиме 13 лютого київський Окружний адміністративний суд.

Парфененко давно працює у ФДМ, при чому виконуючим обов'язки він став, будучи заступником голови фонду.

Джерела "Економічної правди" у фонді повідомляють про дружні стосунки і навіть спільний бізнес Новинського та Парфененка.

Втім, Парфененко твердження щодо партнерства категорично спростовує.

"Як-то кажуть, не родич і не "однофамілець", і навіть поруч не стояв. Для цього є компетентні служби, хай перевірять мої рахунки, тощо", - запевнив він.

З іншого боку джерела в ФДМ розповідають, що саме Парфененко одразу підтримав намагання Новинського хоч якось послабити узяті ще колишніми власниками заводу інвестзобов'язання.

А з урахуванням того, що українське суднобудування експортноорієнтоване, поточна ситуація з девальвацією гривні вигідна Новинському. До того ж, внаслідок фінансової кризи знизилися ціни на вітчизняний метал. А він складає третину вартості корпусу судна, вартість яких навпаки зростає.

Причини для послаблення інвестзобов'язань є очевидними: ЧСЗ знаходиться у важкому становищі. Ще восени в інтерв'ю "Економічній правді" гендиректор заводу Ілля Горн назвав ситуацію із замовленнями поганою, "якщо не сказати плачевною".

Він скаржився на те, що доводиться заморожувати замовлення, коли мова йде про те, щоб "зберегти завод як виробничу одиницю".

У самому ж "Смарт-холдингу" грошовий еквівалент називають "більш об'єктивним критерієм роботи заводу".

"Тонни металу як основна умова інвестзобов'язань стимулюють підприємство шукати контракти на порізку металу і як максимум - займатися корпусобудуванням. Ми ж вважаємо, що з огляду на довгостроковий характер інвестзобов'язань, вони мають відповідати стратегічним цілям і держави, і власника за рахунок стимулювання підприємства до створення продукції з більшою доданою вартістю, тобто до будівництва повнокомплектних суден", - розповів "Економічній правді" виконавчий директор "Смарт-холдингу"Олексій Кузнєцов.

За словами Кузнєцова, сьогодні ринок і попит диктує умови роботи: якщо завод буде в змозі залучати замовлення і будувати тільки прості корпуси - він буде обробляти великий обсяг металу.

Якщо ЧСЗ перейде на складні повнокомплектні судна з більш високою доданою вартістю, вага зроблених судів буде менше ніж необхідні згідно з колишніми інвестзобов'язаннями 60 тисяч тонн.

З іншого боку, експерти сходяться на думці, що інвестзобов'язання у грошовій формі легше не виконувати.

"Проконтролювати виконання умов договору у цьому випадку складніше. Якщо ти пообіцяв з якоїсь кількості металу зробити судна, то цю продукцію ти маєш показати. А фінансовими показниками маніпулювати легше", - розповіли "Економічній правді" у Мінпромполітики.

У свої чергу миколаївська податкова розкрила схему, якою користувалися колишні власники ЧСЗ брати Чуркіни.

Вони ніби-то лише за документацією продавали одні й ті ж траулери підконтрольному їм же Львівському автобусному заводу. При чому під кожен траулер брався кредит, і до повернення ПДВ заявлялася певна сума у мільйони гривень. А недобудовані судна залишалися на заводі.

Контроль над виконанням інвестзобов'язань закінчиться вже менш ніж за два роки. А тому для Новинського зараз головне - переконати ФДМ у тому, що він ці зобов'язання виконав. Головне, щоб було бажання у контролера вірити у це. А далі - можна робити з підприємством будь-що.

Але до того часу з інвестзобов'язаннями доводиться рахуватися. І у "Смарт-холдингу" визнають, що, можливо, з часом доведеться їх знову переглядати.

"Ми не виключаємо можливості, що якщо економічна ситуація на Україні в довгостроковій перспективі не стабілізується, ми будемо змушені вийти до ФДМ з ініціативою обговорити нові деталі виконання інвестзобов'язань", - заявив "Економічній правді" виконавчий директор "Смарт-холдингу".

Нагадаємо, що 2003 року ФДМ за 119,305 мільйони гривень (24,3 мільйони доларів) продав 90,25% акцій ЧСЗ Миколаївській малотоннажній верфі, яка знаходилася під контролем бізнесменів братів Чуркіних. ВАТ "Херсонський суднобудівний завод"(Смарт-Холдинг) отримав контроль над ЧСЗ наприкінці 2007.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
26.05.18, Сегодня
Сейчас на 100 работающих украинцев приходится 95 пенсионеров.
В каких изменениях нуждается принятый в первом чтении закон О валюте.
Верховная Рада собирается утвердить бюджетную резолюцию на 2019-2021 годы. Что ждет Украину в эти три года?
Украинци вернулись к покупательной способности 2013 года.
25.05.18
25.05.18
Наприкінці квітня Мінекономіки внесло до Верховної Ради України “геніальний" за змістом та помпезний за назвою законопроект №8318 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективного функціонування Експортно-кредитного агентства (ЕКА)”.
Германия может поддержать Северный поток-2, несмотря на жесткую позицию США.
25.05.18, Сегодня
ЕСПЧ признал запрет продажи земли нарушением из-за двух пенсионеров.
Верховная Рада собирается утвердить бюджетную резолюцию на 2019-2021 годы. Что ждет Украину в єти три года?
25.05.18, Сегодня
Эксперты советуют подходить к вопросу комплексно.
Чиновники строят планы по модернизации и возрождению украинского авиастроения. Помимо выпуска новых вертолетов и самолетов, правительство надеется вывести эту продукцию на внешние рынки.
24.05.18
23.05.18
22.05.18
21.05.18


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!