Подробнее Запомнить город


Житловий кодекс: повернення кріпацтва

размер текста:

Проблеми у житлово-комунальній сфері накопичувалися роками. Чиновники усіх рівнів десятиліттями працьовито розкрадали нашу комунальну платню, не роблячи при цьому ні планових, ні позапланових ремонтів будинків.

З появою закону про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку у мешканців з'явилася можливість забирати будинки на самообслуговування у ЖЕКів.

Зрозуміло, що вигідніше обслуговувати нові будинки. Вони не потребують ремонтів, і за рахунок комунальної платні ОСББ - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - може накопичити гроші на майбутні витрати. Віддавати нові будинки не вигідно чиновникам - великих витрат вони не потребують, а гроші йдуть чималі.

Старі будинки брати на самообслуговування вигідно тільки тоді, коли держава поверне гроші і зробить капітальний ремонт. У більшості випадків це фантастична подія. Тобто якщо старий будинок знаходиться не у центрі Києва, і нема черги з охочих орендувати підвал, то старий будинок обслуговувати самотужки буде складно.

Однак чиновники зацікавлені якнайшвидше віддати в ОСББ старі будинки, бо тоді не потрібно буде виділяти гроші на їх утримання. Це буде проблема ОСББ.

У зв'язку з появою в останні роки великої кількості нових будинків, у чиновників з'явилася велика спокуса заробити на власниках нових квартир. Проте більшість таких будинків самі створюють ОСББ, тобто гроші до чиновників не доходять.

Все це і стало передумовою появи нового житлового кодексу. На думку розробників, кодекс має вирішити наступні завдання: зробити ремонт у старих будинках за рахунок мешканців, вивести на ринок послуг кишенькові структури, позбавити жителів права перевіряти тарифи і зобов'язати їх сплачувати усі забаганки управлінських компаній.

Якщо хтось думає, що кодекс передбачає щось інше, нехай почитає висновок Головного юридичного управління Верховної ради. Там написано, що все інше вже визначено діючим законодавством, і кодекс просто дублює інші закони.

Втім, деякі новації документ таки містить. Якщо закон про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку зобов'язував попереднього власника - державу - брати участь у фінансуванні першого ремонту після переходу на баланс ОСББ, то кодекс передбачає тільки "часткову участь", розмір якої визначає лише чиновник.

Якщо зараз укладати угоди з прибиральниками, сантехниками, службами вивезення сміття та обслуговування ліфтів може будь-який голова ОСББ, то за новим кодексом це право надається спеціальній управлінській компанії, забезпеченій фінансами, інвестиційними ресурсами і матеріально-технічною базою - стаття 151.

Перевірку компанії на відповідність таким критеріям віддано чиновникам, які "правильно" визначать ціну питання, перерахують липкими руками інвестиційний потенціал і на свій розсуд визначать поняття матеріально-технічної бази.

Дивно, але кодекс визначає межу відповідальності управлінських компаній. Якщо вам нині не надають послуг водопостачання чи опалення, ви можете і не платити за послуги, і отримувати компенсації, і вимагати покриття збитків. Якщо ж вам не надає якісних послуг управлінська фірма, то ви зможете тільки зменшити майбутню платню.

Кодекс не визначає жодних чітких механізмів фіксації факту неотримання послуг - стаття 113, хоча фахівці неодноразово порушували це питання. Все, як і раніше, залежить від вашого юридичного досвіду і наполегливості. От така у житловому кодексі опіка над прибутком кишенькових управлінських компаній.

Ви вважаєте, що цей документ пройде повз вас? Вам вже не хочеться створювати ОСББ? Ви хочете залишити все так, як воно є зараз?

Кодекс визначає: якщо ви не створите ОСББ протягом року з моменту його публікації, то місцеві органи влади самі визначать "правильну" управлінську фірму, яка встановить вам "правильні" тарифи. Єдина вимога - опублікувати інформацію в газеті.

Як вказано у висновку Головного юридичного управління, це суперечить Конституції, але хіба це колись зупиняло депутатів? Для них головне - власне збагачення.

Розробників кодексу не засмучує навіть те, що уряду на розробку деяких підзаконних актів дається кілька місяців, а для інших документів час взагалі не визначений. А от час жителів обмежений. Все зроблено, щоб ви не встигли навіть прочитати нові правила.

А ситуація може бути, наприклад, такою. Якщо управлінська компанія вирішить провести у будинку ремонт, а вона обов'язково його проведе, принаймні на папері, то саме ви, а не держава, будете роками компенсувати усі витрати.

Чи є у вас сумніви, що у розцінки будуть закладені усі витрати на підтримку стосунків такої компанії з владою? У кого ви будете питати, де ваші гроші, які ви сплачували роками державі? Тепер все буде робитися за ваш рахунок. Мабуть, це і є реформи.

Кодекс прямо визначає, що і ви і ваші нащадки будуть виплачувати комунальні борги - стаття 107. До того ж, вводиться пеня за несвоєчасне внесення платні.

Ви категорично незгодні з розцінками? Вас не задовольняє якість послуг або нав'язана вам управлінська компанія? Якщо місцеві органи влади все зроблять за вас згідно з процедурами нового кодексу, то шансів у вас не буде навіть в суді.

Кодекс спрощує процедури позбавлення житла за борги за кредитами або в разі відселення за "суспільною необхідністю". У кодексі юристи бачать схеми, за якими можна не надавати компенсації при втраті житла, і статися це може без вашої участі.

Зате Державна житлово-комунальна інспекція без рішення суду зможе будь-коли приходити до вашої оселі. Цей орган не згаданий у жодному законі, а права має чималі.

Ви вже хочете продати квартиру? За новим кодексом - стаття 92 - це можна зробити лише після отримання довідки від управлінської фірми про відсутність боргів.

Проект переповнений неузгодженостями, які будуть тлумачитися на користь чиновників, тому такий кодекс краще взагалі не приймати, ніж приймати у такому вигляді.

Ігор Ігумнов

 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
Пока министр был в командировке, Кабмин отменил два постановления, предполагающих реформу ГФС.
Назначение Якова Смолия главой НБУ может стать положительным сигналом для западных кредиторов, но не повлияет на экономический курс Нацбанка.
Цена российского газа является привлекательной для Украины благодаря решению Стокгольмского арбитража - Коболев.
19.01.18
Якову Смолию придется решить немало проблем во всех сферах, которые касаются полномочий Нацбанка.
19.01.18, ubr.ua
Казначеи говорят о новом подорожании валюты, но затем обещают откатить ее курс.
Общий финансовый риск результатов Стокгольмского арбитража на данный момент составляет для "Нафтогаза", а следовательно, и для платежного баланса страны - более $3 млрд в 2018 г. и $1 млрд в 2019-м.
19.01.18, Сегодня
Госстат стал учитывать в расчетах инфляции больше товаров. Эксперты: цифры будут реальнее.
Во время отпора вооруженной агрессии в зонах безопасности, прилегающих к району боевых действий, разрешается ограничениe прав человека.
18.01.18
Запровадження податку на виведений капітал схвалили уряд і президент. Втім, у перший рік дії нового податку можуть суттєво зменшитися надходження до бюджету. Як бути уряду, і про що свідчить міжнародний досвід?
18.01.18, ubr.ua
Единственные, кто позволит себе держать проценты на текущем уровне, — это небольшие финучреждения.
17.01.18
16.01.18
15.01.18
13.01.18


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!