Подробнее Запомнить город


Дороге пальне скоротило обсяги продажів

размер текста:

Західний вітер

Динаміка світових цін на нафту протягом другої декади серпня була вкрай нестійкою. Котирування північноморського сорту сировини за короткий період опускалися на 7,5% від максимального значення у серпні - 74,8 долара за барель.

Однак середні котирування серпня поки претендують на рекордні показники з початку 2009 року: ціна еталонного сорту brent склала 72,9 долара за барель.

Дорога сировина і низькі котирування вироблених з неї нафтопродуктів стали причиною зниження завантаження і навіть зупинки ряду зарубіжних НПЗ. За прогнозом Sanford C. Bernstein & Co, через зниження прибутковості переробки нафтові компанії можуть закрити до десяти заводів у всьому світі.

Скорочення переробних потужностей, у свою чергу, призведе до зростання вартості нафтопродуктів. У цілому, котирування нафтопродуктів прямують за сировиною. Найбільш виразне зниження продемонстрували бензини, у перші дві декади серпня їх ціна впала майже на 12% до 657 доларів за тонну.

Ситуація на ринку нафтопродуктів в Україні залишається напруженою. Каменем спотикання для трейдерів став американський долар, котирування якого продовжують зростати четвертий тиждень поспіль. На тлі обвалу гривні внутрішній ринок не відреагував зниженням на падіння нафтових котирувань у Європі.

Високі оптові ціни на нафтопродукти, які досягли рекорду ще у середині серпня, стали причиною істотного дефіциту грошей у нафтовиків. Таку напругу витримали не всі трейдери, що призвело до скорочення імпортних поставок.

Падіння гривні стало серйозною проблемою для учасників ринку, вилившись у зростання цін на пальне. Тонна бензину А-95 подорожчала до 9 тисяч гривень, ДП - до 6,7 тисячі гривень. Через дорогі кредити деякі оптовики знизили обсяги закупівель на 15-25%.

"Якщо раніше наша компанія купувала 2 тисячі тонн "п'ятого" на тиждень, то сьогодні грошей ледь вистачає на 1,5 тисячі тонн", - розповів один із західноукраїнських трейдерів.

Ціни вгору, попит - вниз

На тлі високих цін продовжує падати реалізація пального. Згідно з даними Держкомстату, за сім місяців 2009 року споживання бензину в Україні знизилося на 5,6% до 2,6 мільйона тонн, а дизпалива - на 17,7% до 2,7 мільйона тонн.

Невтішна статистика торкнулася усіх регіонів країни. Навіть у курортному Криму відзначається зниження споживання. "Продажі палива "просіли" на 15-20% порівняно з 2008 роком", - кажуть у кримській мережі АЗС "АТАН". Причину падіння реалізації там пояснюють зниженням кількості відпочиваючих-автомобілістів.

Б'ють на сполох і пасажирські перевізники, що працюють на півострові. "Пасажирів зараз мінімум утричі менше, ніж 2008 року. Якщо у минулому році були черги і біля кас, і біля автобусів, то сьогодні ми змушені скорочувати рейси", - повідомив представник великого кримського перевізника ПП "Ісаєв".

Між тим, зменшення обсягів реалізації пального не призводить до падіння цін. Так, на кримських заправках WOG, "Лукойл" та Shell - ці учасники ринку входять до Експертно-аналітичної групи при Мінпаливенерго - з середини серпня вартість літра бензину А-95 наблизилася до 8 гривень і склала 7,95 гривні за літр.

В інших регіонах ці ж оператори продають літр А-95 на 25 копійок дешевше.

Варто відзначити, що менш наближені до уряду продавці, які не входять до ЕАГ, реалізують пальне значно дешевше. За даними цінового моніторингу UPECO, на 21 серпня середня вартість бензину А-95 в Україні становила 7,52 гривні за літр.

Подальший розвиток ситуації на ринку буде залежати від новин, які надходитимуть з нафтового торгового майданчика у Лондоні, і повідомлень про котирування долара та євро на УМВБ. А ще - від маркетингової політики роздрібних операторів, які через завищені ціни на нафтопродукти продовжують втрачати покупців.

З огляду на тенденції перших трьох тижнів серпня, в кінці місяця - на початку вересня середня вартість літра бензину А-95 не перевищить 7,5 гривні, а за умови зміцнення курсу національної валюти ціна знизиться до 6,8-7 гривень.

Цей прогноз не поширюється на роздрібні мережі, що входять до Експертно-аналітичної групи. Цінова політика компаній "Укртатнафта", "Лукойл", ОККО, Shell і WOG уже давно не відповідає тенденціям ринку і визначається, мабуть, лише кулуарними домовленостями під дахом галузевого міністерства.

Олександр Сіренко

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
Не лучшее время для заимствований НАКа на фоне имиджа Украины в мировых финансовых кругах.
17.11.18, Financial club
Страховые компании Оранта и Провидна, контролирующие 13% рынка «автогражданки», покидают проект прямого урегулирования. Этим страховщикам стало невыгодно участвовать в проекте, где на них приходилось 35% сегмента, и за ними могут последовать другие компании.
Олигарх — представитель крупного капитала с чрезмерным влиянием в медиа и власти, что представляет значительную угрозу для стабильности и успеха государства.
16.11.18
16.11.18, ubr.ua
Одновременно ПФ придется соблюдать ряд новых требований по выплате пенсий, а людям нужно будет оставлять свои отпечатки пальцев.
В правительстве предложили установить регрессивную шкалу единого социального взноса (ЕСВ). Приведет ли данная новация к увеличению поступлений в бюджет?
16.11.18, ubr.ua
Cashless 2.0 – Кабмин обяжет предпринимателей перейти на безнал до 2020 года.
У ВТБ Банка не хватает денег для выполнение текущих обязательств. Как обстоят дела у других банков с российским капиталом в Украине и чем это грозит банковской системе в целом?
16.11.18, Сегодня
Стало дешевле, но вероятны проблемы с правом собственности.
Правительство предложило Верховной раде изменить принцип уплаты Единого социального взноса.
Инфляция в Украине редко опускается ниже 10% и изменениями законодательства тут делу не поможешь.
15.11.18
14.11.18
13.11.18
12.11.18


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!