Подробнее Запомнить город


Дороге пальне скоротило обсяги продажів

размер текста:

Західний вітер

Динаміка світових цін на нафту протягом другої декади серпня була вкрай нестійкою. Котирування північноморського сорту сировини за короткий період опускалися на 7,5% від максимального значення у серпні - 74,8 долара за барель.

Однак середні котирування серпня поки претендують на рекордні показники з початку 2009 року: ціна еталонного сорту brent склала 72,9 долара за барель.

Дорога сировина і низькі котирування вироблених з неї нафтопродуктів стали причиною зниження завантаження і навіть зупинки ряду зарубіжних НПЗ. За прогнозом Sanford C. Bernstein & Co, через зниження прибутковості переробки нафтові компанії можуть закрити до десяти заводів у всьому світі.

Скорочення переробних потужностей, у свою чергу, призведе до зростання вартості нафтопродуктів. У цілому, котирування нафтопродуктів прямують за сировиною. Найбільш виразне зниження продемонстрували бензини, у перші дві декади серпня їх ціна впала майже на 12% до 657 доларів за тонну.

Ситуація на ринку нафтопродуктів в Україні залишається напруженою. Каменем спотикання для трейдерів став американський долар, котирування якого продовжують зростати четвертий тиждень поспіль. На тлі обвалу гривні внутрішній ринок не відреагував зниженням на падіння нафтових котирувань у Європі.

Високі оптові ціни на нафтопродукти, які досягли рекорду ще у середині серпня, стали причиною істотного дефіциту грошей у нафтовиків. Таку напругу витримали не всі трейдери, що призвело до скорочення імпортних поставок.

Падіння гривні стало серйозною проблемою для учасників ринку, вилившись у зростання цін на пальне. Тонна бензину А-95 подорожчала до 9 тисяч гривень, ДП - до 6,7 тисячі гривень. Через дорогі кредити деякі оптовики знизили обсяги закупівель на 15-25%.

"Якщо раніше наша компанія купувала 2 тисячі тонн "п'ятого" на тиждень, то сьогодні грошей ледь вистачає на 1,5 тисячі тонн", - розповів один із західноукраїнських трейдерів.

Ціни вгору, попит - вниз

На тлі високих цін продовжує падати реалізація пального. Згідно з даними Держкомстату, за сім місяців 2009 року споживання бензину в Україні знизилося на 5,6% до 2,6 мільйона тонн, а дизпалива - на 17,7% до 2,7 мільйона тонн.

Невтішна статистика торкнулася усіх регіонів країни. Навіть у курортному Криму відзначається зниження споживання. "Продажі палива "просіли" на 15-20% порівняно з 2008 роком", - кажуть у кримській мережі АЗС "АТАН". Причину падіння реалізації там пояснюють зниженням кількості відпочиваючих-автомобілістів.

Б'ють на сполох і пасажирські перевізники, що працюють на півострові. "Пасажирів зараз мінімум утричі менше, ніж 2008 року. Якщо у минулому році були черги і біля кас, і біля автобусів, то сьогодні ми змушені скорочувати рейси", - повідомив представник великого кримського перевізника ПП "Ісаєв".

Між тим, зменшення обсягів реалізації пального не призводить до падіння цін. Так, на кримських заправках WOG, "Лукойл" та Shell - ці учасники ринку входять до Експертно-аналітичної групи при Мінпаливенерго - з середини серпня вартість літра бензину А-95 наблизилася до 8 гривень і склала 7,95 гривні за літр.

В інших регіонах ці ж оператори продають літр А-95 на 25 копійок дешевше.

Варто відзначити, що менш наближені до уряду продавці, які не входять до ЕАГ, реалізують пальне значно дешевше. За даними цінового моніторингу UPECO, на 21 серпня середня вартість бензину А-95 в Україні становила 7,52 гривні за літр.

Подальший розвиток ситуації на ринку буде залежати від новин, які надходитимуть з нафтового торгового майданчика у Лондоні, і повідомлень про котирування долара та євро на УМВБ. А ще - від маркетингової політики роздрібних операторів, які через завищені ціни на нафтопродукти продовжують втрачати покупців.

З огляду на тенденції перших трьох тижнів серпня, в кінці місяця - на початку вересня середня вартість літра бензину А-95 не перевищить 7,5 гривні, а за умови зміцнення курсу національної валюти ціна знизиться до 6,8-7 гривень.

Цей прогноз не поширюється на роздрібні мережі, що входять до Експертно-аналітичної групи. Цінова політика компаній "Укртатнафта", "Лукойл", ОККО, Shell і WOG уже давно не відповідає тенденціям ринку і визначається, мабуть, лише кулуарними домовленостями під дахом галузевого міністерства.

Олександр Сіренко

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
26.07.21
Украина - одна из беднейших стран в Европе. Наши зарплаты сегодня не сопоставимы с европейскими. Поэтому многие украинцы едут за границу на заработки. Зато мы успешно догоняем Евросоюз по уровню цен на продукты питания. Да что там догоняем: по многим наименованиям цены в наших супермаркетах давно обогнали европейские.
23.07.21
Украине обещают $245 млн и еще помочь привлечь $1 млрд частных инвестиций — это капля в море на фоне проблем с возможным прекращением транзита российского газа.
23.07.21
Министр развития громад и территорий Алексей Чернышов заявил, что Кабмин намерен в ближайшие три года построить инфраструктуру для 25 индустриальных парков. Звучит все это, безусловно, смело и амбициозно. Вопрос в том, насколько можно верить правительству?
22.07.21
22.07.21
Украина обозначила свою позицию по Северному потоку-2, но это вряд ли поможет изменить позиции США и Германии. Поэтому нашей власти следует серьезно задуматься над разработкой альтернативных планов на случай, если загруженность нашей ГТС упадет.
22.07.21
Второе чтение одиозного законопроекта №5600 перенесли на следующую сессию, которая начнется 7 сентября. В нынешней редакции з/п создает непомерную фискальную нагрузку на бизнес и потому не может быть принят. Вопрос в том, смогут ли власть и бизнес найти компромиссное решение за столь короткое время?
21.07.21
21.07.21
Метинвест и ФК "Шахтер" объединились против COVID-19. Первый тайм символического матча сборной прошел на домашнем поле Метинвеста. Играли не на счет, а ради здоровья своих команд.
20.07.21
Уряд планує завершити еру двигунів внутрішнього згоряння вже з 2027 року. Як турбота про екологію вплине на автолюбителів та що буде з бензиновими та дизельними автомобілями?
16.07.21
16.07.21
Сегодня экспортный портфель Украины на 2/3 состоит из сырья. При этом более 50% украинского импорта составляет готовая продукция. Такая диспропорция снижает темпы роста экономики. Они могли быть значительно выше, если бы правительство стимулировало развитие перерабатывающей промышленности.
16.07.21
Декарбонизация в Украине может быть эффективной, если у нас будут современные технологические решения и инвестиции для их внедрения и развития. Заниматься снижением выбросов на уровне установки фильтров сегодня неэффективно, так нам не угнаться за прогрессом и не достичь взятых на себя климатических обязательств.
15.07.21
В Україні є чимало потужностей міжнародних виробників, які працюють на світовий автопром. В іномарках відомих автобрендів, на яких сьогодні пересуваються українці, чимало запчастин і комплектуючих, зроблених саме на українських заводах.
13.07.21
09.07.21
08.07.21
07.07.21
06.07.21
05.07.21
02.07.21
01.07.21
29.06.21
25.06.21
24.06.21
18.06.21
17.06.21
16.06.21
15.06.21
14.06.21


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!