Подробнее Запомнить город


АЗС втрачають клієнтів, але тримають ціни

размер текста:

Пояснити, що відбувається сьогодні на ринку нафти, не під силу, мабуть, нікому. У кінці липня ціни на сировину спантеличили усіх - і аналітиків, і учасників сектора.

За одну добу нафта втратила майже 5% своєї вартості, а вже через 24 години ціни повернулися на попередні позиції. Коливання пояснювали не збільшенням попиту на сировину і пальне, а поліпшенням ситуації на фондових ринках.

Несподівано 27 липня барель подорожчав до 70 доларів. А вже через дві доби котирування несподівано обвалилися. Такого падіння на ринку не бачили вже давно.

Наступного день ціни відновилися, а крива котирувань на графіку зобразила гак. Липень біржовики закінчили з такими індикаторами: brent продавали по 69,9 долара за барель, на 3 центи нижчою була вартість російського сорту urals.

Аналітики пояснюють подорожчання нафти ростом американських фондових індексів, рівень яких досяг максимальних значень з листопада 2008 року. Також, на їхню думку, причиною підвищення цін могли стати дані про поліпшення економічної ситуації в єврозоні та Японії. При цьому, як і раніше, немає повідомлень про збільшення споживання нафтопродуктів хоча би в одній країні світу.

Тим не менш, у кінці липня європейські котирування виявилися надто розігрітими. Вартість тонни бензину у Середземномор'ї впевнено перевищила позначку у 700 доларів, при цьому середньомісячний показник склав 631 долар за тонну.

Ціни на російське дизельне пальне в Європі не підтримали тенденції бензинових побратимів. За тиждень тонна ДП навіть подешевшала на кілька доларів на тонні, що свідчить про низький попит на цей продукт.

Так, 30 липня вартість російського газойля в італійському порту склала 569 доларів за тонну, а середньомісячний ціновий показник виявився на 7% меншим.

Пульс ринку

Високі ціни на нафтопродукти і зростання на 4-5% курсу долара стримали запал українських імпортерів. За попередніми даними, кордон України за останню декаду липня перетнуло 25 тисяч тонн бензинів і 44 тисячі тонн дизельного пального - значно менше, ніж у попередні дві декади - 90,5 і 129,1 тисячі тонн відповідно.

Українським трейдерам вдалося упіймати момент, коли котирування нафтопродуктів у Європі були мінімальними - у першій половині липня вони накопичили запаси відносно дешевих нафтопродуктів.

Між тим, на внутрішньому ринку ціни штурмують гривневі висоти. "ТНК-ВР Комерс" першою задала ціновий орієнтир для українських трейдерів. 3 серпня оптова вартість бензину А-95 зросла до 8 500 гривень за тонну, хоча середня ціна на ринку в той день склала 8 128 гривень за тонну, що свідчить про великі запаси дешевого палива.

Кременчуцька "Укртатнафта" відреагувала на дії колег на добу пізніше, піднявши вартість А-95 з 8 100 до 8 300 гривень за тонну. Стабільну ціну - 7 700 гривень - тримає лише державна компанія "Укргазвидобування", але її ресурсів недостатньо для стримування ринку.

Завершення жнив в Україні стримує подальше зростання котирувань дизельного пального. Моніторинг UPECO свідчить, що його вартість застигла у межах 5 660 - 5 710 гривень за тонну.

Море хвилюється раз

Для роздрібних операторів настав непростий час роздумів. З одного боку, поточні котирування свідчать, що прийшов час підвищувати ціни, з іншого - ще є достатня кількість придбаних раніше дешевих нафтопродуктів. До того ж, політика високих цін у травні-червні вже дала невтішні результати у вигляді суттєвого зниження продажів.

Судячи з різкого зростання цін на столичних заправках на початку серпня, в основному на тих АЗС, власники яких входять до експертно-аналітичної групи (ЕАГ) при Мінпаливенерго, цей факт мало турбує власників станцій. Зате в регіонах падіння обсягів продажів помітно вдарило по заправному бізнесу.

"У порівнянні з 2008 роком, прокачування на наших АЗС у липні знизилися на 40-50%. У нашому регіоні представлені великі національні оператори, у яких, думаю, відсоток падіння ненабагато менший. Усіх клієнтів забрала на себе "Альфа-Нафта" своїми низькими цінами", - говорить директор житомирської компанії "Сігма-С" Олександр Прокопов.

За його словами, багато водіїв стали дуже чутливими до вартості пального, віддаючи перевагу економії. "А купити шоколадний батончик або помити машину можна і на іншій АЗС", - додає він.

Про незадовільні фінансові результати двох літніх місяців говорять усі рітейлери, вказуючи на відтік клієнтів до мереж з більш низькими цінами. Якщо ситуація буде зберігатися, хвиля банкрутств і поглинань накриє роздрібний ринок вже восени.

Між тим, частина трейдерів, підігріта рекомендаціями ЕАГ, на початку цього місяця поспішила підвищити ціни. Так, 3 серпня мережі WOG та ОККО продавали бензин А-95 по 6,85 гривні за літр, а в столичній мережі "КЛО" "UA стандарт" оцінили у 6,95 гривні за літр.

При цьому, за словами учасників ринку, ЕАГ у першій декаді серпня рекомендує продавати 95-й бензин максимум по 7,09 гривні за літр, а середня ціна має становити 6,98 гривні за літр. Сама ж експертна група ще на початку липня пішла у підпілля і більше не публікує розрахункову вартість пального.

За даними UPECO, середні ціни в Україні на найпопулярніший бензин А-95 у першій декаді серпня не перевищать 6,7-6,8 гривні за літр. Але якщо європейські котирування найближчим часом повернуться на липневі позиції, то в Україні нинішня роздрібна вартість пального зафіксується до кінця літа.

Олександр Сіренко

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
З 2014 по 2019 залізничні перевезення в України зменшилися на 74 млн тонн або майже на 20%. Усі інші види перевезень за цей час виросли, в т.ч. автомобільні - на ті ж 70 млн тонн. Залізнична інфраструктура деградувала, а УЗ інколи майже зупинялася.
Кабмин предлагает развивать титановую отрасль Украины, а также использование этого металла в промышленности. Благо запасы позволяют. При этом в выигрыше могут оказаться структуры Дмитрия Фирташа
01.10.20, Сегодня
Последний квартал 2020 года ожидается сложным для украинцев. Экономисты прогнозируют, что в полной мере проявятся все негативные факторы, потенциал которых накопился за полгода.
30.09.20
В конце июля Верховная Рада приняла в первом чтении проект закона "О публичных закупках" о создании предпосылок для устойчивого развития и модернизации отечественной промышленности", который содержит требование о локализации производства техники в Украине на уровне 25-40%.
29.09.20
Европейский союз может ввести специальный налог на всю продукцию, которая поставляется из Украины. Почему это может произойти.
После колоссальной прибыли в 2019 году "Нафтогаз Украины" получил многомиллиардные потери в первой половине текущего года. И кризис, вызванный эпидемией коронавируса, далеко не единственная причина столь плачевной ситуации.
28.09.20
Евросоюз пойдет на жесткие меры, ограничивающие доступ к европейскому рынку для конкурентов не из ЕС, которые получают государственные субсидии.
28.09.20, Капитал
Если сейчас Украина экспортирует на 20 млрд дол агропродукции, то даже увеличив урожайность вдвое-втрое, а значит и экспорт, то это будет 40-60 млрд. Для сравнения экспорт Польши 259 млрд, а маленькой Словакии — 90 млрд. О каком развитии может быть речь?
25.09.20
В Украине снова планируют существенно повысить ставки экологического налога, но при этом почти не направлять полученные деньги на охрану окружающей среды. Очевидно, задача такого налогообложения – закрывать дыры в бюджете
Спрос на нефть, резко упавший в пандемию, может восстановиться не раньше 2023 года, говорится в исследовании Argus Consulting. В 2020 году сокращение потребления аналитики оценивают в 8,3 млн б/с, или около 8% от уровня 2019 года.
24.09.20
23.09.20
21.09.20
18.09.20
17.09.20
16.09.20
15.09.20
14.09.20
11.09.20
08.09.20
07.09.20
04.09.20
03.09.20
02.09.20
01.09.20


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!