Подробнее Запомнить город


Реклама: снайперська рушниця замість автомата

размер текста:

Ринок упав і притис інтернет

Нині прийнято вважати, що падіння рекламного ринку торкнеться всіх його сегментів, окрім інтернету, куди стечуться скорочені рекламні бюджети.

Так, за оцінками Асоціації зовнішньої реклами, ця сфера "схудла" порівняно з вереснем 2008 року на 40-45% у гривневому еквіваленті, а враховуючи курсові коливання, падіння складе більше 50%.

Дещо менші втрати - у засобах масової інформації. За результатами 2009 року, вони повинні скласти 32% на телебаченні, 41% у пресі та 55% на радіо, прогнозує Всеукраїнська рекламна коаліція. В цілому, за її оцінками, обсяг рекламного ринку скоротиться до 7,5 мільярда гривень.

Інтернету 2009 рік може принести зростання на 5-10%. Однак про перетікання реклами з інших сегментів ринку говорити все ж рано.

"Будівельники, банки, рітейл просто зникають, у них немає грошей навіть на інтернет. А тенденція швидкого росту інтернет-реклами спостерігалася ще задовго до кризи. Вона вплинула і на цей сегмент, але все одно якийсь розвиток залишився", - пояснює керівник Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко.

Справді, за спостереженнями PR-менеджерів сайтів, протягом останніх місяців у мережі з'явилося декілька нових великих клієнтів, зокрема, авіакомпаній. Однак в інших рекламних сегментах вони представлені майже не були, отже, нізвідки не перетікали.

"Я знаю деяких клієнтів, які пішли з радіо та телебачення, їх небагато, до 5%. Але бюджети телевізійної та радіореклами досі є значними, і тому відтік 2% з телебачення - це 5% для інтернету. З радіо 3% - це ще 5%", - розмірковує директор з розвитку бізнесу рекламної компанії Brainberry Ігор Потієвський.

В цілому ж на всіх носіях найбільше скоротилися обсяги реклами тих галузей, які найдужче постраждали від кризи. "Порідшало страхових компаній, вдвічі менше стало банків та автомобільних фірм, сильно впала нерухомість", - уточнює експерт.

За даними фахівців, основними інтернет-рекламодавцями все ж залишаються автомобільні компанії, авіаперевізники, тютюнові, алкогольні і фармацевтичні компанії, а також продавці електроніки.

Великі фірми зменшили бюджети інтернет-реклами в середньому на 20% і змінили вимоги до неї. Раніше клієнти зосереджувалися на іміджевій рекламі, оплата якої була пропорційною до кількості показів банера, а тепер їх цікавить віддача.

Зараз компанії хочуть знати, якою вийшла "вартість кліка", скільки людей перейшли за посиланням, який час вони провели на сайті замовника.

Зростання ринку рекламні компанії пояснюють лише активністю дрібного і середнього бізнесу, який не користується їхніми послугами, а став активно замовляти досить дешеві послуги безпосередньо у тих, хто їх надає.

За даними Потієвського, за час кризи ціна впала на 30-40 гривень за тисячу показів і складає в середньому 10-20 гривень.

Влучність - ввічливість ковбоїв

Дрібний бізнес меншою мірою потребує рекламування бренда. Він хоче донести конкретну інформацію про товар та його ціну. І саме на такі повідомлення зараз активніше реагує споживач, втомлений нав'язливими рекламними стратегіями останніх років.

Так, зовнішню рекламу біля власних приміщень стали активно замовляти аптеки, перукарні, тату-салони.

"Це нормальна світова тенденція. Зовнішня реклама, в першу чергу, є цільовим носієм, а вже потім - засобом масової пропаганди. Ефективність щита як інформаційного вказівника надзвичайно висока, і це добре, що ми бачимо це в Україні", - коментує Біденко.

Аналогічна тенденція - і в пресі. У Києві закрилися всі безкоштовні ранкові газети, які роздавалися біля метро і орієнтувалися на великих рекламодавців. У той же час, газети, що вкидаються до поштових скриньок і рекламують напіванонімні "альтернативи кредиту", почуваються порівняно непогано.

І все ж найбільшої "влучності" дрібний бізнес досягає в інтернеті. Скажімо, за рахунок контекстної реклами у пошукових системах, які "підказують" відвідувачеві сайт свого замовника, орієнтуючись на введені пошукові слова та кеш-пам'ять у комп'ютерах користувачів.

Такий же принцип у "віджетів", або, простими словами, табличок з оголошеннями, які можна розмістити на своєму сайті.

"Мережева реклама дозволяє зайти і роздивитися товар, порівняти його. Тут немає такого емоційного продажу, як через телебачення. Тут користувач більш зважений, і стратегія "шари" - виграй щось безкоштовно - вже не працює", - говорить Ігор Потієвський.

За його словами, з початку кризи активність дрібного і середнього бізнесу в інтернеті зросла приблизно удвічі.

Відтак, згідно з даними компанії gemius Audience, 38% українських інтернет-користувачів хоча б раз купували товари онлайн. 5% користувачів роблять замовлення кілька разів на місяць, 7% - раз на місяць, 15% - кілька разів на рік.

Невелике пожвавлення, за спостереженнями рекламістів, відбувається у сегменті "вірусної" реклами, яку цільові споживачі поширюють самостійно завдяки її оригінальності.

Одним словом, для рекламодавців навіть в умовах обмеженого бюджету залишається чимало варіантів.

"Грамотні рекламодавці нікуди не втікають, а розумно розподіляють бюджети: щось на інтернет, щось на щити, щось на пресу. Інакше ефекту не буде. Втеча в один носій - це поглиблення власної кризи", - резюмує Біденко.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
БізнесЦензор зібрав коментарі від трьох українських підприємств – ЗТР, Укрелетроапарат та концерну НІКМАС – щодо проєкту закону про локалізацію. Резюме: Україна запускає те, що у всьому світі діє вже давно.
Офис президента обнародовал все пять вопросов, которые будут заданы украинцам в день голосования на местных выборах 25 октября. Один из них касается создания свободной экономической зоны на Донбассе.
19.10.20
"Зеленый" водород – экологически чистое топливо, которое может заменить ископаемые источники энергии уже в ближайшем будущем. Какие источники водорода существуют, и почему это топливо перспективно для Украины.
Алюминий подорожал до максимальных значений за полтора года. Стоимость металла на LME достигла 1863 долл/тонну за счет активного спроса в Китае и ослабления курса доллара.
16.10.20
"Банковская реформа" Валерии Гонтаревой и членов ее команды Якова Смолия и Екатерины Рожковой не была успешной. Создается впечатление, что предыдущие пять лет вся финансово-банковская система работала против отечественных производителей.
Летом ситуация на рынке труда значительно улучшилась и количество вакансий увеличилось на 47 процентов. Сейчас же работодатели заняли выжидательную позицию, пока не будет более-менее понятная ситуация со второй волной карантина.
16.10.20, Сегодня
В Украине с началом осени начался стремительный рост цен. Инфляция за сентябрь, по данным Госслужбы статистики, составила 0,5% за месяц. Экономисты говорят, что к концу года цены будут расти еще быстрее, до 2% ежемесячно.
15.10.20
В октябре, как ожидается, Верховная Рада рассмотрит подготовленный правительством проект госбюджета на 2021 год. Что не так с главным финансовым документом страны.
Ціни на оренду комерційної нерухомості знизилися і будуть знижуватися далі, попереджають експерти. Як криза позначилася на торговельній та комерційній нерухомості і яким буде майбутнє офісних працівників?
13.10.20
13.10.20, Капитал
Со времён окончания Второй мировой войны ни одно событие не оказывало такого глубокого глобального воздействия, как пандемия Covid-19. Эта пандемия спровоцировала кризис в здравоохранении и экономике в масштабах, которые мы не видели на протяжении жизни несколько поколений.
12.10.20
09.10.20
08.10.20
06.10.20
05.10.20
02.10.20
01.10.20
30.09.20
29.09.20
28.09.20
25.09.20
24.09.20
23.09.20
21.09.20
18.09.20
17.09.20
16.09.20


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!