Подробнее Запомнить город


Транспортні страйки: 1:0 на користь дрібних перевізників

размер текста:

У боротьбі великих та дрібних перевізників за законодавчі преференції Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників поки що нічого не змогла досягти, на відміну від приватних підприємців, які загрожували перекрити центр Києва.

Останніми тижнями вантажні та пасажирські перевізники влаштували декілька масових страйків в Україні. У підсумку, разова акція під міністерством виявилася не такою ефективною як погрози паралізувати місто.

У боротьбі великих та дрібних перевізників за законодавчі преференції Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників (ВААП) поки що нічого не змогла досягти, на відміну від приватних підприємців, які загрожували перекрити центр Києва.

Обидві групи транспортників страйкували в Києві майже одночасно, з майже протилежними вимогами і методами.

4 лютого ВААП, яка представляє великі транспортні компанії та обласні підприємства автобусних станцій, зібрала під будівлею Міністерства транспорту та зв'язку близько тисячі автомобілістів під гаслом відставки міністра Йосипа Вінського та його заступника Леоніда Сергієнка. Іх протест тривав кілька годин.

ВААП вимагало вільних тарифів на місцеві перевезення, спрощення ліцензійної тяганини, нульової митної ставки для автобусів місткістю понад 45 місць згідно з планами підготовки до "Євро-2012", заборони використання на міжміських перевезеннях автобусів, переобладнаних з вантажівок, а також зміни складу конкурсних комітетів, які видають ліцензії на перевезення загального користування.

Очевидно, що частина цих вимог надає перевагу великим перевізникам і добряче шкодить компаніям, які запускають на маршрути приватних підприємців, що, як правило, придбали автомобіль у кредит.

Натомість, дрібні вантажні перевізники виступають окремо, та використовують зовсім інші засоби. 18 лютого вони зігнали на київську окружну дорогу близько сотні машин, і з тих пір постійно нагадують пресі, що рядові учасники протесту рвуться перекривати головні вулиці столиці.

Вимоги приватних транспортників - кредитні канікули власникам вантажівок, зменшення транспортного податку для дрібних перевізників та встановлення твердих мінімальних тарифів на перевезення вантажів.

Реакція Міністерства транспорту на обидві акції була різною. На початку лютого воно оголосило голову ВААП Віталія Реву лобістом, мовляв, він протестує лише через те, що його позбавили впливу на результати конкурсу перевізників.

З іншого боку, вимоги приватних автопідприємців урядові структури вислухали і пообіцяли допомогти, що викликало неоднозначну реакцію у представників асоціації.

"Вони не йдуть на спілкування, вони образились і переорієнтувались на дрібних перевізників, роблять вигляд, що працюють з громадськістю, а практично почали працювати з нелегалами на переобладнаних автомобілях", - пожалівся "Економічній правді" Віталій Рева.

Втім, одну з вимог ВААП уряд заочно таки врахував: він пообіцяв внести до Верховної ради проект закону, що мінімізує кількість дозвільних документів, які потрібні для роботи водієві. Всі інші транспортні рішення походять від ініціативних груп приватних перевізників.

Так, уряд пообіцяв встановити на фіксованому рівні мінімальні тарифи на вантажні перевезення. Адже, за інформацією дрібних перевізників, деякі загадкові компанії демпінгують на ринку вантажоперевезень.

Дрібні перевізники відмовилися назвати приклади тих, хто занижує тарифи. "Але це - і великі підприємства, й одинаки. Не можна провести чіткої межі", - сказав голова Асоціації вантажних перевізників Львівської області Сергій Чепурний, який представляє невеликих перевізників.

Він додав, що жодних механізмів контролю цих тарифів на сьогодні не передбачено. Досі невідомий і їхній рівень: страйкарі вимагали 6 гривень за 1 км, але рішення Кабміну на його сайті досі не оприлюднені.

ВААП, в свою чергу, виступає проти таких неринкових обмежень. Більше того, вона вимагає і у сфері пасажирських перевезень запровадження вільних тарифів на внутрішньообласних і приміських маршрутах, які наразі є фіксованими, на відміну від міжміських, міжобласних і міжнародних.

"Ми хочемо, щоб була обґрунтована ринком методика розрахунків, щоб коли прийде інспектор перевіряти - то можна було показати методику, затверджену міністерством, і свою ціну", - каже Віталій Рева.

Дрібним підприємцям також додатково знижують податкове навантаження. Хоча ВААП навіть досі вважав різницю між податками великих і малих підприємств невиправданою.

"Якщо у вас 2 машини - ви платите 200 гривень податку в місяць із кожної машини, якщо 20 машин - я плачу півтори тисячі гривень з авто на тих самих маршрутах. Де логіка? Чим більший перевізник - тим гірші для нього умови", - скаржиться голова Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників.

Але дрібні перевізники все-одно невдоволені: вони дякують Кабінету міністрів, і всю критику адресують тепер президентові й Національному банку. Саме в компетенції головної фінустанови країни - "найважливіше", за словами перевізників, питання: зменшення кредитного тиску.

Цього тижня, в четвер, НБУ прийняв представників страйкарів і роз'яснив, що все, на що він здатний у межах закону, було зроблено. Видано розпорядження, яке рекомендує банкам послабити умови відшкодування кредитів і не відбирати заставлені автомобілі.

Тепер, мовляв, підприємцям треба їхати додому і, посилаючись на це рішення, переконувати банки чекати. А голова Держкомпідприємництва Олександра Кужель навіть розробила для них юридичні поради із "переконування" банків. Однак, за словами страйкарів, цей метод поки не працює.

"НБУ має в нинішній ситуації взятися за це жорсткіше, і робити не розпорядження, а накази. Я розумію, що це - не зовсім за законом, але тоді треба змінювати законодавство, щоб ми могли в ручному режимі контролювати ту ситуацію", - поділився з "Економічною правдою" думками голова Асоціації вантажних перевізників Львівської області Сергій Чепурний.

"Єдине, з чим нам допомогли - це з кредитами. Зустрічалися з паном Дубілетом із "Приватбанку", і в приказному порядку йому було сказано знизити процентні ставки до того рівня, який був на початку, в іншому випадку банк не отримає рефінансування. Це єдина з наших вимог до Кабміну, яка реалізована", - підбив підсумок страйку приватних підприємців член страйкового комітету з Житомира Сергiй Весельський.

Таким чином виходить, що в час кризи навіть за порожні обіцянки Кабміну ще треба позмагатися. І особливо щастить тим, хто за зовнішніми ознаками схожий на електорат, як приватні підприємці-перевізники.

Тож приватні перевізники збираються страйкувати на об'їзній до наступного засідання Кабміну, на якому вони зможуть побачити, чи стримали слово в уряді.

Великі підприємства, в особі ВААП, після проведення першого мітингу та зустрічі з Володимиром Литвином більше акцій не проводили.

... ...
 


Комментарии
комментариев: 0

...
Новости партнеров


Дайджест
БізнесЦензор зібрав коментарі від трьох українських підприємств – ЗТР, Укрелетроапарат та концерну НІКМАС – щодо проєкту закону про локалізацію. Резюме: Україна запускає те, що у всьому світі діє вже давно.
Офис президента обнародовал все пять вопросов, которые будут заданы украинцам в день голосования на местных выборах 25 октября. Один из них касается создания свободной экономической зоны на Донбассе.
19.10.20
"Зеленый" водород – экологически чистое топливо, которое может заменить ископаемые источники энергии уже в ближайшем будущем. Какие источники водорода существуют, и почему это топливо перспективно для Украины.
Алюминий подорожал до максимальных значений за полтора года. Стоимость металла на LME достигла 1863 долл/тонну за счет активного спроса в Китае и ослабления курса доллара.
16.10.20
"Банковская реформа" Валерии Гонтаревой и членов ее команды Якова Смолия и Екатерины Рожковой не была успешной. Создается впечатление, что предыдущие пять лет вся финансово-банковская система работала против отечественных производителей.
Летом ситуация на рынке труда значительно улучшилась и количество вакансий увеличилось на 47 процентов. Сейчас же работодатели заняли выжидательную позицию, пока не будет более-менее понятная ситуация со второй волной карантина.
16.10.20, Сегодня
В Украине с началом осени начался стремительный рост цен. Инфляция за сентябрь, по данным Госслужбы статистики, составила 0,5% за месяц. Экономисты говорят, что к концу года цены будут расти еще быстрее, до 2% ежемесячно.
15.10.20
В октябре, как ожидается, Верховная Рада рассмотрит подготовленный правительством проект госбюджета на 2021 год. Что не так с главным финансовым документом страны.
Ціни на оренду комерційної нерухомості знизилися і будуть знижуватися далі, попереджають експерти. Як криза позначилася на торговельній та комерційній нерухомості і яким буде майбутнє офісних працівників?
13.10.20
13.10.20, Капитал
Со времён окончания Второй мировой войны ни одно событие не оказывало такого глубокого глобального воздействия, как пандемия Covid-19. Эта пандемия спровоцировала кризис в здравоохранении и экономике в масштабах, которые мы не видели на протяжении жизни несколько поколений.
12.10.20
09.10.20
08.10.20
06.10.20
05.10.20
02.10.20
01.10.20
30.09.20
29.09.20
28.09.20
25.09.20
24.09.20
23.09.20
21.09.20
18.09.20
17.09.20
16.09.20


Жми «Подписаться» и получай самые интересные новости портала в Facebook!